به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل آبفای استان اصفهان از اجرای ایستگاه پمپاژ فاضلاب با مقطع دایره ای و عمق ۱۶ متر در فولادشهراصفهان خبرداد.  حسین اکبریان با اشاره به طراحی، اجرا و بهره برداری ایستگاه پمپاژ فاضلاب با مقطع دایره ای و عمق ۱۶ متری در منطقه فولادشهر گفت: این نوع طراحی، کاهش هزینه […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل آبفای استان اصفهان از اجرای ایستگاه پمپاژ فاضلاب با مقطع دایره ای و عمق ۱۶ متر در فولادشهراصفهان خبرداد.

 حسین اکبریان با اشاره به طراحی، اجرا و بهره برداری ایستگاه پمپاژ فاضلاب با مقطع دایره ای و عمق ۱۶ متری در منطقه فولادشهر گفت: این نوع طراحی، کاهش هزینه احداث و دوام سازه ای را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه فولادشهر با طراحی جدید در مدار بهره برداری قرار گرفت اعلام کرد: احداث این ایستگاه پمپاژ در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید و همه تجهیزات ساخت آن به ویژه پمپ های نصب شده تولید ایران  هستند که این مهم با هم افزایی و هم اندیشی فعالان صنعت آبفا صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این نوع طراحی موجب مصرف بهینه  مصالح شده است، تصریح کرد: احداث ایستگاه پمپاژ به صورت دایره ای شکل موجب می شود که بتن و میلگرد های بسیار کمتری نسبت به سازه ایستگاه پمپاژ مربع یا مستطیل شکل مصرف شود. 

مدیرعامل آبفای استان اصفهان افزود: طبق بررسی های صورت گرفته، طراحی ایستگاه پمپاژ فاضلاب به شکل جدید باعث می شود که تنش کمتری به سازه این تاسیسات  تحمیل شود که این امر، دوام سازه را به همراه دارد، همچنین ۲۰ درصد مساحت کمتری نسبت به سازه مربع و مستطیل شکل اشغال می کند که مزیت دیگری از اجرای این پروژه به شکل جدید است.‌

اکبریان با بیان اینکه در سال های آتی فاضلاب ۲۴ روستای منطقه فلاورجان از طریق این ایستگاه پمپاژ به تصفیه خانه فاضلاب فولاد شهر انتقال می یابد اظهار داشت: درحال حاضر فاضلاب شهرهای مینادشت و اشترجان از طریق این ایستگاه پمپاژ به تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر منتقل می شود، این درحالیست که میزان دبی ورودی فاضلاب به این ایستگاه در افق طرح در سال ۱۴۳۰  حدود ۸۵ لیتر در ثانیه است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: اجرای ایستگاه پمپاژ فولادشهر با این نوع طراحی بیش از ۲۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.