به گزارش حضور آنلاین؛ رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: در استان اصفهان تا کنون  ۲۳۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند. کیانوش جهانپور با اشاره به ابتلای ۲۳۸ نفر به کرونا در استان اصفهان گفت: شمار مبتلایان در استان اصفهان به ویژه کاشان به دلیل مجاورت با قم در […]

به گزارش حضور آنلاین؛ رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: در استان اصفهان تا کنون  ۲۳۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند.

کیانوش جهانپور با اشاره به ابتلای ۲۳۸ نفر به کرونا در استان اصفهان گفت: شمار مبتلایان در استان اصفهان به ویژه کاشان به دلیل مجاورت با قم در حال افزایش است.

وی افزود: از روز گذشته تاکنون ۵۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده و مجموع مبتلایان قطعی بیماری کووید ۱۹ تا امروز به سه هزار و ۵۱۳ نفر رسیده است.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از روز گذشته تاکنون ۱۵ نفر به علت ویروس کرونا فوت کردند و مجموع فوتی‌ها تا امروز به ۱۰۷ نفر رسیده است و همچنین ۷۳۹ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافتند.

وی اضافه کرد: افراد باید در خانه‌ها و شهرهای خود بمانند، زیرا می‌توانیم تاثیر مثبت این کار را تا هفته آینده در روند کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده کنیم.

ویروس کرونا قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.