به گزارش پیداگرنیوز، با حضور مدیرعامل آبفا و معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان  اصفهان، ویژه برنامه های سیزدهمین جشنواره «نخستین واژه آب»؛ «سه شنبه های شادابی» و«پرسش شادابی» آغاز شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری حضوری این مراسم پس از دو سال از شیوع […]

به گزارش پیداگرنیوز، با حضور مدیرعامل آبفا و معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان  اصفهان، ویژه برنامه های سیزدهمین جشنواره «نخستین واژه آب»؛ «سه شنبه های شادابی» و«پرسش شادابی» آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری حضوری این مراسم پس از دو سال از شیوع ویروس کرونا، گفت: در دهه اخیر فعالیت های فرهنگی بسیاری در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب برای گروه های مختلف در استان اصفهان انجام شده است.

هاشم امینی ابراز امیدواری کرد در آینده نیز با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این روند همچنان ادامه داشته باشد زیرا برای تامین پایدار آب شرب باید فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه نهادینه شود.

وی به میزان بارندگی ها  در سال آبی گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته میانگین بارش در حوضه آبریز زاینده رود ۸۲۰ میلی متر بود در حالی که میانگین بلند مدت بارش در این حوضه  ۱۴۰۰ میلی متر بوده است، بنابراین  مدیریت مصرف، راهکار اصلی غلبه بر بحران کم آبی در استان است.

مدیرعامل آّبفای استان اصفهان مدیریت مصرف را مختص تمام بهره برداران زاینده رود دانست و بیان کرد: کشاورزان، صنعت گران و مردم باید مدیریت مصرف آب را همواره مد نظر قرار دهند تا دسترسی پایدار به این نعمت الهی هموار شود.

وی افزود: اقلیم کشور و استان اصفهان خشک است و در نتیجه مردم باید سازگاری  با کم آبی را سر لوحه کار خود قرار دهند.

امینی گفت: در این زمینه آبفای استان اصفهان برنامه های فرهنگی متنوعی برای تمام مقاطع تحصیلی در دستور کار دارد که در طول سال تحصیلی اجرا می شود.

در ادامه این برنامه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با شیوع ویروس کرونا فعالیت های تربیتی و پرورشی دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی با قوت ادامه داشت و هیچ گاه متوقف نشد و قطعاً با حضوردانش آموزان در مدارس، فعالیت های فرهنگی با پیوستگی بیشتری ادامه خواهد داشت.

مهدی اسماعیلی ادامه داد: مهارت های آموزشی و پرورشی در ۵۰ کانال مربوط به آموزش و پرورش در فضای مجازی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که در این زمینه می توان به محتواهای فرهنگی در خصوص مدیریت مصرف بهینه آب در جامعه اشاره کرد.

وی ادامه داد: معتقدیم دانش آموزان کلاس اولی باید با یاد گرفتن واژه آب، راه های درست مصرف کردن آب را نیز بیاموزند که در این میان آموزش و پرورش با برپایی همایش ها و جشنواره های مختلف، دانش آموزان را ترغیب به مصرف درست آب می کند.