به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس اداره‌ی فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی این اداره کل از آغاز «طرح سفیران کتاب» در مدارس استان اصفهان با مشارکت دانش‌آموزان علاقه‌مند خبر داد. مرتضی شکری دراین‌خصوص اظهار داشت: در این طرح که در راستای تفاهم‌نامه منعقده شده میان اداره کل آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌های […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس اداره‌ی فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی این اداره کل از آغاز «طرح سفیران کتاب» در مدارس استان اصفهان با مشارکت دانش‌آموزان علاقه‌مند خبر داد.

مرتضی شکری دراین‌خصوص اظهار داشت: در این طرح که در راستای تفاهم‌نامه منعقده شده میان اداره کل آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بوده؛ مقرر شد دانش‌آموزان توانمند و علاقه‌مند در حوزهٔ کتاب‌خوانی به‌عنوان «سفیران کتاب» انتخاب شوند.

وی ادامه داد: هدف اصلی فعالیت سفیران کتاب، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی میان کودکان و دانش‌آموزان است و سفیران کتاب نمایندۀ کتابخانه‌ها در مدارس است.

رئیس اداره‌ی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش گفت: در این طرح، دانش‌آموزان علاقه‌مند توسط کتابخانه‌ها شناسایی شده و پس از انتخاب دانش‌آموزان مستعد، دوره‌ها و کلاس‌های متنوع فن بیان، مهارت‌های قصه‌گویی، روان‌شناسی رفتاری و گفتاری و … برگزار می‌شود تا بتوانند به‌عنوان سفیران کتابخانه‌ها در مدارس به ایفای نقش بپردازند.

گفتنی است، آیین رونمایی از طرح با حضور رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و معاونت اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و رئیس کتابخانه‌های شهرستان اصفهان در آموزشگاه دخترانهٔ سجاد ۱ برگزار شد.