به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از آغاز ثبت‌نام المپیادهای علمی دانش‌آموزی دراصفهان خبرداد. محمدرضا ابراهیمی در گفت و گو با برنامه رادیویی سلام اصفهان گفت: دو سال گذشته ۳۱ نفر و سال گذشته ۳۹ نفر از دانش‌آموزان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیاد علمی را اخذ کردند و از […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از آغاز ثبت‌نام المپیادهای علمی دانش‌آموزی دراصفهان خبرداد.

محمدرضا ابراهیمی در گفت و گو با برنامه رادیویی سلام اصفهان گفت: دو سال گذشته ۳۱ نفر و سال گذشته ۳۹ نفر از دانش‌آموزان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیاد علمی را اخذ کردند و از روز گذشته فرایند ثبت‌نام المپیادهای علمی آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد و دانش‌آموزان توانمند استان می‌توانند برای استان و کشور افتخارآفرین باشند.

وی اظهار داشت: پنجشنبه گذشته در منطقه محروم فریدون‌شهر ۱۶ مدرسه را به‌صورت هم‌زمان افتتاح کردیم و پنجشنبه این هفته هم یک واحد آموزشی دیگر در همین شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید و دانش‌آموزان این منطقه از فضای استاندارد آموزشی و تربیتی بهره‌مند خواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بحث مدرسه‌سازی در سراسر استان طی دو سال گذشته با سرعت و قدرت بسیار خوبی در حال انجام است و در تلاشیم تا فضای های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان را استانداردسازی کنیم.

ابراهیمی گفت: دو سال گذشته ۳۱ نفر و سال گذشته ۳۹ نفر از دانش‌آموزان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیاد علمی را اخذ کردند و از روز گذشته فرایند ثبت‌نام المپیادهای علمی آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد و دانش‌آموزان توانمند استان می‌توانند برای استان و کشور افتخارآفرین باشند.

برای اعزام ۲۴ هزار دانش‌آموز استان اصفهان به اردوی راهیان نور برنامه‌ریزی کرده‌ایم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: اردوی راهیان نور اثرات بسیار خوبی در حوزه تربیتی و هویتی برای دانش‌آموزان داشته است و در سال جاری با شهدا عهد بستیم که به تعداد شهدای استان دانش‌آموز به مناطق جنگی تحت عنوان راهیان نور اعزام کنیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای آبان‌ماه تا ۲۲ آذرماه ۱۰ هزار دانش‌آموز دختر به مناطق جنوبی کشور اعزام شدند و از ابتدای بهمن تا اواسط اسفندماه هم تعداد ۱۰ هزار دانش‌آموز پسر را به مناطق جنوبی اعزام می‌شوند و در فروردین‌ماه پیشرو هم ۴ هزار نفر به مناطق غربی کشور اعزام می‌شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: اردوی راهیان پیشرفت هم از موضوعاتی بوده است که در استان به آن توجه خاصی داشتیم و طی آن دانش‌آموزان به مراکز علمی، پژوهشی، تولیدی، نظامی، دانش‌بنیان و… اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: در سال گذشته در نظر داشتیم تا ۳۶ هزار دانش‌آموز را به اردوی راهیان پیشرفت اعزام کنیم که حدود ۴۲ هزار نفر اعزام شدند و این تعداد از برنامه تعیین شده ما بیشتر بود؛ برای سال جاری ۱۰ هزار دانش‌آموز تا کنون اعزام شده‌اند و در نظر داریم تا ۵۰ هزار نفر را به اردوی راهیان پیشرفت اعزام کتیم.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان هم چنین میزبان مدارس استعدادهای درخشان سایر استان‌ها است تا دانش‌آموزان از توانمندی‌های نظامی و پهپادی در شهرستان کاشان دیدن کنند که اثرگذاری بسیاری در هویت‌بخشی به دانش‌آموزان داشته است.