به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، آرش اخوان طبسی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان از برگزاری بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت رشته جواهرسازی از ۳ لغایت ۶ آبان ماه ۱۴۰۲ به میزبانی این استان در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رجایی اصفهان خبر داد. اخوان طبسی افزود: در بیست و […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، آرش اخوان طبسی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان از برگزاری بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت رشته جواهرسازی از ۳ لغایت ۶ آبان ماه ۱۴۰۲ به میزبانی این استان در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید رجایی اصفهان خبر داد.
اخوان طبسی افزود: در بیست و یکمین مسابقات ملی مهارت رشته جواهرسازی، ۲۶ رقابت کننده از استان های اصفهان، قزوین، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، قم، خراسان جنوبی، همدان، کرمان، هرمزگان، یزد، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، اردبیل، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان و فارس به رقابت می پردازند و نفرات برتر به اردوهای جهانی مسابقات ۲۰۲۴ لیون فرانسه اعزام خواهند شد.
گفتنی است: حامیان برگزاری این دوره از مسابقات، انجمن تولیدکنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر نقره و سنگ های قیمتی استان اصفهان و مجتبی غلام زاده مؤسس و مدیر آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد دنیای طلا می باشد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان بیان داشت: نظر به جایگاه مهارت آموزی در برنامه های توسعه اشتغال و نقش موثر در کاهش نرخ بیکاری و باهدف بالا بردن سطح مهارت در جامعه همه ساله مسابقات ملی مهارت در سه سطح شهرستان، استان و کشور برگزار می گردد و برترینهای ملی دو سالانه در مسابقات جهانی با حضور قریب ۷۷ کشور به رقابت می پردازند.
وی افزود: در این راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان از سال ۱۳۹۲ تا کنون بصورت فعال در مسابقات حضور داشته و موفقیت های چشمگیری را حاصل نموده است .
لازم به ذکر است: این مسابقات با هدف ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در کشور، جلب نظر بنگاه های اقتصادی، صنایع و صنوف در ارتقاء مهارت شاغلان و توسعه مشارکت صنایع و صنوف با بخش های آموزشی، ایجاد فرصتی مناسب جهت تبادل فنی و تجارب حرفه ای بین شاغلان و بنگاه های اقتصادی، شناسایی کمبودهای موجود در آموزش های فنی و حرفه ای برای شاغلان و برنامه ریزی برای رفع آنها، به  هنگام سازی دانش و توانایی شاغلان و همچنین شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی و در نتیجه رشد تولید برگزار می گردد.
گفتنی است: علاقه مندان می توانند از تاریخ مذکور از ساعت ۹ الی ۱۲ ، ۱۴ الی ۱۶ از سایت برگزاری این دوره از مسابقات بازدید به عمل آورند.