به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل آبفای استان اصفهان از آغاز به کار مجدد پروژه نیمه تمام احداث تصفیه خانه فاضلاب چادگان، با تخصیص بخشی از اعتبار مورد نیازخبرداد. حسین اکبریان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات مورد نیاز این پروژه جزء اعتبارات مصوب سفر استانی ریاست جمهوری است، عنوان کرد: قرارداد جدید با مبلغ […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل آبفای استان اصفهان از آغاز به کار مجدد پروژه نیمه تمام احداث تصفیه خانه فاضلاب چادگان، با تخصیص بخشی از اعتبار مورد نیازخبرداد.

حسین اکبریان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات مورد نیاز این پروژه جزء اعتبارات مصوب سفر استانی ریاست جمهوری است، عنوان کرد: قرارداد جدید با مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان برای آغاز به کار مجدد این پروژه منعقد گردیده که عمده آن مربوط به خرید و نصب تجهیزات فیلتراسیون و ادامه عملیات سازه ای است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شده است، گفت: ساخت دو ایستگاه پمپاژ و اجرای حدود ۲۵ کیلومتر شبکه در این پروژه باقی مانده و کل طرح شامل تصفیه خانه، ایستگاه پمپاژ و شبکه، ۵۶ درصد پیشرفت  فیزیکی داشته است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان خاطر نشان کرد: تصفیه خانه تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در قسمت سازه ای داشته است و در صورت محقق شدن اعتبارات تخصیص یافته، مدول اول تصفیه خانه فاضلاب چادگان در اواسط سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد.

گفتنی است احداث این تصفیه خانه از سال۱۳۹۲ با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال آغاز شده است و برای برخورداری مردم چادگان از خدمات شبکه فاضلاب باید ۵۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه فاضلاب اجرا شود، همچنین این پروژه با سیستم لجن فعال و تصفیه تکمیلی uf (فیلتراسیون) که یکی از پیشرفته ترین سیستم های تصفیه فاضلاب است، با ظرفیت تصفیه ۲۳۳۰ متر مکعب در شبانه روز با دو مدول عملیاتی خواهد شد.