به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،به همت مخابرات منطقه اصفهان طرح فیبر نوری اختصاصی اداره برق خور و بیابانک با هدف ارتقای کیفیت و سرعت ارتباطات و اجرای دولت الکترونیک آغاز شد. ، با اجرای این طرح امکان انتقال داده ها و اطلاعات با سرعت بالا و کیفیت مطلوب بین اداره برق شهرستان و سایر ادارات […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،به همت مخابرات منطقه اصفهان طرح فیبر نوری اختصاصی اداره برق خور و بیابانک با هدف ارتقای کیفیت و سرعت ارتباطات و اجرای دولت الکترونیک آغاز شد.

، با اجرای این طرح امکان انتقال داده ها و اطلاعات با سرعت بالا و کیفیت مطلوب بین اداره برق شهرستان و سایر ادارات و نهادهای مرتبط فراهم می شود و همچنین امکان ارائه خدمات الکترونیکی به مشترکان و مراجعین نیز با استفاده از این زیرساخت افزایش می یابد.

گفتنی است؛ در چند سال اخیر اکثر ادارات این شهرستان به فیبر نوری متصل شده اند و ادارات باقیمانده نیز در مرحله طراحی و اجرا می باشند.

شایان ذکر است؛ اتصال ادارات به شبکه فیبر نوری مزایای زیادی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

پهنای باند بسیار بالا: فیبر نوری می‌تواند داده‌ها را با سرعت و ظرفیت بیشتری از کابل مسی انتقال دهد. این امر به افزایش کارایی و بهره‌وری کارمندان و همکاری میان آنها کمک می‌کند.

مسیر طولانی تر: فیبر نوری بدلیل افت توان پایین، قادر به انتقال سیگنال تا مسافت طولانی‌تری نسبت به کابل مسی است. این امر به کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات کمک می‌کند.

مقاومت در برابر تداخل الکترومغناطیس: فیبر نوری نسبت به تداخل با عوامل محیطی مانند ایستگاه‌های برق، گرمایش، تهویه و سایر منابع صنعتی مقاوم است. این امر به کاهش نویز و خطای بیت در ارتباطات فیبر نوری منجر می‌شود.

ریسک امنیتی پایین: فیبر نوری به دلیل عدم امکان استخراج داده‌های منتقل شده از طریق کابل نوری، امنیت مطلق اطلاعات را تضمین می‌کند. این امر به جلوگیری از نفوذ داده‌های حساس و محرمانه کمک می‌کند.