به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،شهردار اصفهان در جمع اصحاب رسانه گفت: با همت استانداری و همدلی دیگر دستگاه‌ها از جمله صنایع و شهرداری، پیش‌بینی می شود نیمه دوم سال آینده آب خلیج فارس به اصفهان برسد. علی قاسم زادهبا بیان اینکه پروژه انتقال آب خلیج فارس با مدیریتی جهادی به شدت فعال است، بیان کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،شهردار اصفهان در جمع اصحاب رسانه گفت: با همت استانداری و همدلی دیگر دستگاه‌ها از جمله صنایع و شهرداری، پیش‌بینی می شود نیمه دوم سال آینده آب خلیج فارس به اصفهان برسد.

علی قاسم زادهبا بیان اینکه پروژه انتقال آب خلیج فارس با مدیریتی جهادی به شدت فعال است، بیان کرد: این این مسیر ۷٠٠ کیلومتری به ۸ خرده پروژه تقسیم شده که همه فعال است و پیمانکاران جهادی کار می‌کنند و پروژه‌ای که شاید پنج سال تا ۱۰ سال می‌کشید با اتکا به منابع اعتباری استانی در حال انجام است.‌

وی اضافه کرد: پیش بینی این است که خط لوله انتقال آب دریا تا پایان ۱۴۰۲ به سیرجان (کرمان) برسد و از آنجا به اصفهان منتقل کنند و در ادامه پروژه را به دریای عمان وصل کنند و آب استیجاری سیرجان جایگزین شود.‌

این مقام مسئول افزود:با همدلی خوبی که میان مسؤلان استانی است تلاش می‌شود تا جریان زاینده‌رود را تا پایان سال ۱۴۰۲ برای همیشه داشته باشیم.

شهردار اصفهان گفت: هنر مدیریت استان این بود که معطل تخصیص بودجه دولت و تأمین اعتبار نماند و با ایستادن بر پای خود پروژه انتقال آب از دریای عمان را کلید زد.

قاسم زاده در ارتباط با  حوزه حمل و نقل شهری نیز توضیح داد: تمرکز مدیریت شهری  بر خط ۲ قطار شهری است، بیان داشت:این پروژه پیشرفت خوبی داشته و ۲ هزارمشغول کار عملیات زیرساختی آن هستند.

وی ادامه داد: شورای شهر اصفهان در تدوین بودجه ۱۴٠۲ شهرداری را موظف کرد خط دو مترو در سال ۱۴٠۲ از دارک تا زینبیه به بهره‌برداری برسد که امیدواریم با هفت هزار میلیارد تومان برآورد بودجه‌ای که برای این ابر پروژه شده سال آینده با شتاب بیشتری تحقیق یابد.

شهردار اصفهان با اشاره باینکه ادامه خط یک مترو را در سال آینده از شهرک قدس تا دانشگاه صنعتی خواهیم داشت ،گفت: حلقه حفاظتی پروژه مهم دیگری است که همچنان فعال است و جزو پروژه‌هایی است که یک روز تعطیلی نداشته و در حال پیشرفت است.

قاسم زاده در ارتباط با  اقدامات عمرانی شهر نیز بیان کرد: بهره‌برداری آزمایشی از تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار برای نوروز ۱۴۰۲، زیرگذر اندیشه، تقاطع غیرهمسطح دکتر کاظمی آشتیانی، پل خروجی شهید کشوری، اتصال بزرگراه معلم به فرزانگان و ۵٠٠ پروژه خرد عمرانی از اقدامات عمرانی است که در شهر انجام شده یا در حال اجرا است.

وی در خصوص بودجه شهرداری توضیح داد: بودجه  سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است که امیدواریم با تحقق منابع آن در سال آینده خدمات بیشتر و بهتری به همشهریان عزیز ارائه شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه ۷۳ درصد بودجه ۱۴۰۲ عمرانی و ۲۷ درصد هزینه‌ای است،گفت: ۶۷ درصد از بودجه به تملک دارایی سرمایه‌ای و ۶ درصد به تملک دارایی‌های مالی اختصاص داده شده است.

شهردار اصفهان افزود: همچنین ۴۱ درصد بودجه سال آینده مربوط به حوزه حمل و نقل، ۱۹ درصد خدمات شهری، ۱۳ درصد مالی، اقتصادی شهردار، ۱۱ درصد برنامه ریزی و توسعه‌، ۱۰ درصد فرهنگی و اجتماعی، ۳درصد معماری و ۲ درصد به پروژه های عمرانی اختصاص دارد.

قاسم زاده با اشاره باینکه  در بودجه ۱۴۰۲ پنج هزار میلیارد تومان طرح‌های مشارکت تعریف شده است، اظهار داشت: در مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان تعیین شده که با سازمان‌های تابعه ۲۲ هزار میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان می باشد.

وی درخصوص کاهش آلاینده‌ها و رفع آلودگی هوای اصفهان بیان داشت:در سفر رییس قوه قضاییه به اصفهان دستور قطع کامل مازوت‌سوزی در اصفهان صادر شد که امیدواریم اجرایی شده باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در جهت کاهش آلاینده‌های ناشی از حمل‌ونقل اقدامات مفصلی ازسوی شهرداری درحال انجام است، افزود: توسعه مترو در اصفهان،بهبود کمی و‌کیفی فضای سبز ، خریداری ۲۸۵ اتوبوس نو به به ناوگان اتوبوس‌رانی از جمله اقدامات شهرداری اصفهان در خصوص موضوع آلودگی هوا است.

این مقام مسئول در ارتباط با پروژه تبدیل ساختمان جهان‌نما به هتل اظهار داشت: پروژه جهان‌نما در حال به سرانجام رسیدن است، در ابتدا از اداره حقوقی خواستم بررسی کند اگر شاکیانی در این پروژه وجود دارد مسائل آن‌ها حل شود و در این راستا چند پرونده بزرگ پیدا شد و در حال ادا کردن حقوق شرعی و مادی هستیم.

قاسم زاده ادامه داد:ارگ جهان‌نما که حدود ۴ هزار میلیارد تومان ازسوی شهرداری و بخش خصوصی برای آن سرمایه‌‌گذاری شده، گام مهمی در راستای رفع معضلات این ساختمان است.

وی افزود: در قرارداد بهره‌برداری هتل ۵ ساله پیش‌بینی شده اما سرمایه‌گذار اعلام کرده در ۲ سال به بهره‌برداری خواهد رسید که در این صورت نقاط تجاری نیز پررونق خواهد شد.

شهرداراصفهان در خصوص خیال همه را راحت کنیم؛ چهارباغ پیاده راه خواهد ماند. اکثریت اعضای شورا موافق این موضوع هستند و جمع‌بندی مدیریت شهری این است که مجموعه دولتخانه صفوی پیاده راه شود که اسناد بالادستی از جمله مصوبه شورای عالی ترافیک شهر و استان هم این موضوع را تایید می‌کند.

قاسم زاده با بیان اینکه احیای بافت تاریخی در سال آینده با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت، گفت: خیال همه را راحت کنیم چهار باغ عباسی پیاده راه خواهند ماند و شورای اسلامی شهر و شهرداری در این باره اتفاق نظر دارند که مجموعه دولتخانه صفوی پیاده راه شود اسناد بالادستی از جمله مصوبه شورای عالی ترافیک شهر و استان هم این موضوع را تایید می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حرکت به سمت شهرداری هوشمند مهم‌ترین ایده بنده در این مسند است، گفت: اولویت‌ ما شهرداری هوشمند است که نقشه جامع آن تهیه شده و اولویت در حوزه شهرسازی، خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک است.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات شهری در سال آینده، توسعه مکانیزه‌سازی روند نظافت شهر که از امسال کلید خورده در دستور کار قرار می‌گیرد.

قاسم زاده بیان داشت: طرح تغییر زمان جمع‌آوری زباله‌ها، اجرای طرح پیرولیز، طرح زباله‌سوز، مدیریت و‌ بازیافت پسماندهای ساختمانی و بازیافت شیرابه از جمله اقداماتی است که در سال جاری مورد مطالعه, پیگیری یا اجرا قرار گرفته است.

شهردار اصفهان گفت: در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی نیز نرم‌افزار اصنو راه‌اندازی شده و درخصوص صدور پروانه ساختمانی به‌صورت غیرحضوری اقدامات موثری انجام شد.