به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،دادستان عمومی و انقلاب اصفهان بر لزوم تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال در تمام شهرستان‌های استان تأکید کرد . سید محمد موسویان در نشست فصلی دادستان‌های عمومی و انقلاب استان و روسای حوزه‌های قضایی گفت: با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی در سال جاری نیز با جدیت برخورد خواهد شد. […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،دادستان عمومی و انقلاب اصفهان بر لزوم تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال در تمام شهرستان‌های استان تأکید کرد .

سید محمد موسویان در نشست فصلی دادستان‌های عمومی و انقلاب استان و روسای حوزه‌های قضایی گفت: با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی در سال جاری نیز با جدیت برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اعتماد مردم به دستگاه قضائی سرمایه نظام است اظهار کرد: این اعتماد در رضایتمندی از عملکرد دادسراها به عنوان خط مقدم ارتباط دستگاه قضائی با مردم، تجلی می‌یابد و ما باید برای حفظ این سرمایه اهتمام کافی داشته باشیم.

این مقام مسئئول به تشریح اولویت‌های دادستانی اصفهان پرداخت و گفت: ضرورت توجه به رفع اطاله دادرسی، تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های مسن، افزایش استفاده از ابلاغ‌های الکترونیک در سیستم دادسرا، تکریم ارباب رجوع و مدیریت پرونده‌های خاص و جرایم مخل امنیت و نظم جامعه، تصریح در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی، بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد، بازدید از پارکینگ‌های خودرو و موتورسیکلت و تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی، رسیدگی فوری و خارج از نوبت پرونده‌های مربوط به مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز و موضوعاتی که امنیت روانی جامعه را هدف قرار داده است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان بیان کرد: بازدید هدفمند از کارخانه‌ها و ارتباط مؤثر با فعالان اقتصادی و برخورد شدید و بدون اغماض با مجرمان حرفه‌ای و خطرناک، اجرای قانون حدنگار و صدور کیفرخواست شفاهی از جمله برنامه‌های دادستانی اصفهان است که باید در دستور کار قرار گیرد.

تأکید بر صیانت از حقوق عامه به ویژه در حوزه امنیت مردم

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان به ارائه راهکارهای عملی در زمینه ارتقای سطح عملکرد دادسرا بر مبنای سند تحول قضائی و برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ پرداخت و بر اهتمام در پیگیری حقوق عامه مدیریت پرونده‌های جرایم اقتصادی با رویکرد حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و تقویت سامانه‌های ارتباط الکتریکی با مراجع قضائی، تأکید کرد.

موسویان با تأکید بر ضرورت حضور مستمر قضات و بازپرسان پرونده‌ها در زندان با یادآوری اهمیت کاهش جمعیت کیفری زندان با توجه به سیاست‌های کلان دستگاه قضایی، از سرپرستان دادسراها خواست تا نسبت به تسریع در تعیین تکلیف زندانیان واجد شرایط با استفاده از نهادهای ارفاقی، آزادی مشروط، اعطای مرخصی و … تلاش کنند و در همین راستان، حداقل ماهی یکبار زمینه حضور قضات دادسراها در زندان‌ها فراهم شود.

وی صیانت از حقوق عامه به ویژه در حوزه امنیت مردم را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی دادستان‌های شهرستان‌ها و رؤسای دادگاه‌های بخش با حساسیت نسبت به حفظ حقوق عامه، نظارت جدی داشته باشند و مانع از تضییع حقوق بیت‌المال شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان بر ضرورت و سامان‌دهی موجودی آمار شعب دادسرای استان در سال جدید تأکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی، نظارت و سرکشی دادستان‌های استان بر شعب سبب می‌شود تا وضعیت موجودی پرونده‌ها سامان یافته و پرونده‌های بلا تکلیف نداشته باشیم.