به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، شهردار اصفهان گفت: یکی از ویژگی‌های برنامه‌های گرامیداشت ۲۵ آبان مشارکت جمعی مردم، دستگاه‌ها و ارگان‌ها در کنار یکدیگر بود. علی قاسم‌زاده در برنامه رادیویی “سلام اصفهان” شهادت تعدادی از شهروندان در جریان ناآرامی‌های اخیر را تسلیت گفت و اظهار کرد: همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان، انواع عقاید و دیدگاه‌ها در شهر […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، شهردار اصفهان گفت: یکی از ویژگی‌های برنامه‌های گرامیداشت ۲۵ آبان مشارکت جمعی مردم، دستگاه‌ها و ارگان‌ها در کنار یکدیگر بود.

علی قاسم‌زاده در برنامه رادیویی “سلام اصفهان” شهادت تعدادی از شهروندان در جریان ناآرامی‌های اخیر را تسلیت گفت و اظهار کرد: همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان، انواع عقاید و دیدگاه‌ها در شهر اصفهان سال‌های سال شهره بوده است، در واقع آرامش جزو شاخصه‌های زیستی مردمان این دیار است، حال اینکه عده‌ای این آرامش را به‌هم بزنند، در شأن و شخصیت شهر اصفهان نیست، لذا امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگوار و تلخ در شهر نباشیم و هرچه زودتر آرامش به صورت کامل به شهر و کشور بازگردد.

وی با بیان اینکه به مناسبت «۲۵ آبان، روز اصفهان» در شهر برنامه‌های متنوعی اجرا شد، افزود: در این راستا به یاد شهید صیاد شیرازی شب‌ها در مرکز گروه توپخانه ۴۴ ارتش با همکاری شهرداری اصفهان یک برنامه ترکیبی بسیار زیبا با نام «تا پای جان برای ایران» رقم خورد که در نوع خود بی‌نظیر بود؛ در این برنامه هر شب میزبان پنج هزار نفر از شهروندان اصفهانی و میهمانانی از شهرهای دیگر بودیم.

شهردار اصفهان با اشاره به تجلیل از ۲۸۰ شهید و ۱۵۰ خانواده شهدای عملیات محرم، تصریح کرد: به منظور پاسداشت ۲۵ آبان در شهر اصفهان در قالب این برنامه، محله‌های این شهدا از سوی مردم گلباران و نورباران شد.

وی با تاکید بر اینکه در سالروز حماسه ۲۵ آبان، سعی کردیم حق شهدای شهر اصفهان را ادا کنیم، خاطرنشان کرد: روز ۲۵ آبان امسال، در تقویم کشور روز رسمی اصفهان اعلام شده است، به‌رغم اینکه شورای اسلامی شهر سوم اردیبهشت‌ماه و برخی از انجمن‌ها و NGOها آذرماه را به عنوان روز اصفهان پیشنهاد داده بودند، اما در مجموع شورای انقلاب فرهنگی که مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه است، ۲۵ آبان را به عنوان “روز اصفهان” اعلام کرد.

قاسم‌زاده گفت: امسال برای نخستین‌بار به صورت رسمی ۲۵ آبان را گرامی داشتیم که لازم است این روز به عنوان یک آیین شهری در اصفهان نهادینه شود.

شهردار اصفهان یکی از ویژگی‌های آیین بزرگداشت ۲۵ آبان‌ امسال را مشارکت جمعی و در کنار هم بودن دستگاه‌ها و مردم دانست و گفت: این مشارکت موجب شد تا اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد که امیدوارم در کنار هم روزهای آینده را به شادی و نشاط پشت سر بگذاریم.