به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۱۹۳ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان در حال ساخت است. علیرضا قاری قرآن بیان داشت: در حال حاضر ۲۷ قرارداد توسط این اداره کل در مجموع با مبلغ قرارداد ۴۸۰ میلیارد تومان در حوزه راه منعقد شده که براین اساس ساخت ۱۹۳ کیلومتر […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۱۹۳ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان در حال ساخت است.

علیرضا قاری قرآن بیان داشت: در حال حاضر ۲۷ قرارداد توسط این اداره کل در مجموع با مبلغ قرارداد ۴۸۰ میلیارد تومان در حوزه راه منعقد شده که براین اساس ساخت ۱۹۳ کیلومتر از راههای استان اصفهان در دست اقدام است.

وی در خصوص وضعیت پروژه های حوزه راهسازی این اداره کل اظهار داشت: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد خاک کشور را داراست که ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری است.

این مقام مسئول اظهار داشت: براساس آخرین آمار، تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموع راه‌های استان اصفهان ۱۱ هزار و ۶۸۴ کیلومتر، طول آزادراه‌های استان ۴۸۰ کیلومتر، بزرگراه‌ها دو هزار و ۱۷۴ کیلومتر، راه‌های اصلی دو هزار و ۲۴۵ کیلومتر و راه‌های فرعی یکهزار و ۸۵ کیلومتر بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: حدود ۴۱۱ دستگاه پل با دهانه بالای ۶ متر، ۱۵ هزار و ۵۸۷ دستگاه پل با دهانه کمتر از شش متر (آبرو) و دو دستگاه تونل (که یک دستگاه آن به بهره برداری رسیده است) در استان اصفهان موجود است.

وی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان همواره با برقراری تردد ایمن و روان در سطح جاده‌های استان در خدمت‌رسانی به مردم، کوشا بوده است، اذعان داشت: راه‌های استان اصفهان به عنوان چهارراه حمل و نقل کشور از تردد بالایی برخوردارند از این رو استان اصفهان قلب تپنده و پیوند دهنده کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور محسوب می شود.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: این اداره کل در حوزه مهندسی و ساخت به منظور ایجاد تردد ایمن و رفع نقاط حادثه خیز، تبدیل و ارتقاء محورهای موجود از راه های اصلی به بزرگراهی را به عنوان یکی از اولویت های کاری قرار داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷ قرارداد توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مجموع با مبلغ قرارداد ۴۸۰ میلیارد تومان در حوزه راه منعقد شده، عنوان کرد: تاکنون برای این قراردادها ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: براساس این قراردادها ۱۹۳ کیلومتر پروژه راهسازی در سطح استان در دست اجرا قرار دارد.

وی گفت: با توجه به نقش تقاطع در نقاط حادثه خیز، در سطح استان اصفهان در حال حاضر ۶ دستگاه تقاطع غیرهمسطح (۱۲ پل) با هزینه‌ای بالغ بر ۸۳.۵ میلیارد تومان در دست اجرا بوده و مناقصه چهار پروژه دیگر تقاطع غیرهمسطح (۱۱ پل) با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان برگزار شده است.