به گزارش پیداگر نیوز، همزمان با آغاز هفته دولت چندین طرح عمرانی شامل طرح های فرهنگی، عمرانی، خدماتی و کشاورزی در شهرستان خمینی شهر افتتاح شد. معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در آبین  افتتاح پروژه های عمرانی ضمن تسلیت شهادت اباعبدالله و یاران باوفایش و گرامیداشت هفته دولت گفت: شیوع ویروس کرونا […]

به گزارش پیداگر نیوز، همزمان با آغاز هفته دولت چندین طرح عمرانی شامل طرح های فرهنگی، عمرانی، خدماتی و کشاورزی در شهرستان خمینی شهر افتتاح شد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در آبین  افتتاح پروژه های عمرانی ضمن تسلیت شهادت اباعبدالله و یاران باوفایش و گرامیداشت هفته دولت گفت: شیوع ویروس کرونا می‌طلبد که در ایام محرم نسبت منطقی و متعادلی بین عزاداری و سلامت و امنیت بهداشتی مردم برقرار شود.

ایوب درویشی در آیین افتتاح طرح‌های هفته دولت در خمینی‌شهر افزود: در این شهرستان که محبان اهل بیت زبانزد هستند و در ایام محرم و صفر ارادت خود را می‌رسانند باید توجه ویژه‌ای در آیین‌های عزاداری به دستورات بهداشتی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: باشرایط خاصی که به وجود آمده است مردم توانایی ایجاد هماهنگی برای برگزاری برنامه های عزاداری و رعایت دستورات بهداشتی را دارند که هیچکدام فدای دیگری نشود و این امر با مشارکت  مردم و هیات‌های مذهبی با مدیران و همفکری آنان با یکدیگر امکان پذیر است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تاکید کرد: می توان با رعایت موازین بهداشتی بهترین عزاداریها را انجام داد.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در اوایل شروع ویروس کرونا فرهنگ سازی نشده بود ابراز کرد: اما اکنون  بیشتر افراد جامعه ملزم به استفاده از ماسک هستند و رعایت موارد پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار راحت است زیرا در زمان حاضر واکسن و درمانی برای آن یافت نشده و تنها کار ممکن نیز پیشگیری است.

درویشی  توصیه کرد : بهداشت فردی و شست و شوی دست‌ها کاری بس ساده است که با دشواری همراه نیست و باید در رفت و آمدها و انجام کارهای روزانه نیز فاصله فیزیکی و منطقی بین افراد رعایت شود.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: از مردم فرهیخته، بافرهنگ و نخبه خمینی‌شهر مانند سایر شهرهای استان تقاضا می‌شود تا با رعایت توصیه‌های بهداشتی مراقب باشند که در شرایط پیک بیماری قرار نگیرند.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به جمعیت شهری این شهرستان، و اینکه بیشتر جمعیت شهرستان شهرنشین هستند خدمات رسانی به شهروندان در زمینه های شهروندی بیشتر احساس می شود.

معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانی اسنان ، با توجه به تراکم جمعیت آنها وجود بافت های فرسوده و غیر رسمی از آسیبهای مناطق حاشیه‌نشین عنوان کرد که بصورت منظم شکل نگرفته و شهرداری می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

به گزارش موج در این هفته بیش از سی پروژه عمرانی در بخش های مختلف عمران شهری و زیر ساختی ، ارتباطات و فن آوری و نسل جدید مخابراتی، پروژه و فضاهای آموزشی و بهداشت و درمان و پروژه هایی در زمینه ساختمانهای اداری با هزینه ای بالغ بر ۶۶میلیارد تومان افتتاح می شود.

توسعه فیبر نوری جهت پهنای باند اینترنت به وسعت نوزده کیلومتر افتتاح گردید.

همچنین افتتاح دبستان خیرساز حاج علی نجفی با شش کلاس و  اعتبار مشارکتی یک میلیارد و ۵۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

در ادامه ساختمان اداری معاونت ها و سازمانهای شهرداری  با زیربنای۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع و اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، باشگاه پرورش اسب اصغرآباد به همت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی با ظرفیت پرورش ۴۰ راس اسب  با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح های افتتاح شده در خمینی شهر است.

در این آیین همچنین مزار شهدای دفاع مقدس و شهدای گمنام و مدافع حرم  امامزاده سید محمد خمینی شهر توسط مسئولان غبار روبی گردید و با آنها تجدید عهدوپیمان بسته شد .