به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله مجلس و دستگاه قضا درمورد آلودگی هوای اصفهان در سطح کلان مطالبه‌گری و روشنگری کنند. مهران زینلیان در برنامه تلویزیونی (تفاوط) شبکه اصفهان بیان کرد: درباره مسئله آلودگی هوای کلانشهر اصفهان باید ۲ کار در استان انجام بگیرد که […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله مجلس و دستگاه قضا درمورد آلودگی هوای اصفهان در سطح کلان مطالبه‌گری و روشنگری کنند.

مهران زینلیان در برنامه تلویزیونی (تفاوط) شبکه اصفهان بیان کرد: درباره مسئله آلودگی هوای کلانشهر اصفهان باید ۲ کار در استان انجام بگیرد که فرای مدیریت ارشد استان همه دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان و قوه قضائیه کمک کنند.

وی با بیان اینکه امسال علی رغم همه تمهیداتی که شد، نتوانستیم کاری انجام دهیم، گفت: با وجود اینکه به استناد گزارش‌های محیط‌زیست و دانشگاه علوم پزشکی، حتی در شورای تأمین استان نیز مصوبه مبنی بر عدم استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه داریم اما یک مرجع بالادستی همه این‌ها را وتو کرد و الان نیروگاه مازوت می‌سوزاند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان افزود: سال گذشته نیروگاه اصفهان مازوت سوزی داشت، امسال هم دارد و ممکن است سال آینده هم داشته باشد و این یعنی که باید از هم اکنون برای سال آینده چاره اندیشی و اقدام شود.

زینلیان اظهار داشت: از این رو از هم اکنون باید برای سال آینده پیگیری‌ها را انجام داد و به هر حال هر مسئولی طبق قانون وظایفی دارد تا بتوان به مدیران تهران این آگاهی را داد و اطلاعات عزیزان را از اصفهان بالا برد که شرایط اقلیمی و توپوگرافی این کلانشهر و وضعیتی که به سبب خشکسالی‌های پیاپی و خشکیدن رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی پیش آمده، همه اثر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه استانداری جلسات و مکاتبات متعددی درباره آلودگی هوای اصفهان داشته، افزود: لیکن از نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی درخواست دارم درمورد آلودگی هوا این مطالبه گری را داشته باشند که اگر شرایط تأمین گاز به اضطرار رسید براساس بینش و مطالعاتی که درمورد اصفهان وجود دارد در تهران تصمیم‌گیری شود.

زینلیان با اشاره به اینکه تعداد روزهای پاک اصفهان در سال گذشته نسبت به بسیاری از کلانشهرهای کشور و حتی پایتخت کم‌تر بود، خاطرنشان کرد: این سوال مطرح می‌شود که با این شرایط اصفهان چگونه دستور مازوت سوزی در معادلات می‌آید و باید از مدیران تهران مطالبه کرد زیرا مردم اصفهان شرایط را درک می‌کنند اما اینکه بدون توجیه لازم و اطلاع رسانی مازوت سوزی انجام شود قابل قبول نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان ابراز داشت: اولین نکته این است که اطلاع رسانی به مدیران اجرایی انجام شود و دستگاه‌های نظارتی درمورد آلودگی هوای اصفهان مطالبه گری در سطح کلان و روشنگری داشته باشند.

زینلیان بیان کرد: دومین پیشنهاد ما واگذاری مدیریت مصرف حامل‌های انرژی به استان اصفهان است تا براساس تولید و مصرفی که استان در زمینه برق، گاز گازوئیل و سایر حامل‌های انرژی دارد، برنامه‌ریزی کند که بی برقی بهتر است یا سوخت مازوت و هوای آلوده است.‌