به گزارش پایگاه خبری پیداگر نیوز، رییس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) اصفهان گفت: عوارض آنفلوآنزا بین کودکان مانند عفونت ریوی، گوش میانی و چشم نگران‌کننده است و مراجعه‌کنندگان زیادی را در این زمینه از ۲ ماه گذشته تاکنون به خود اختصاص داده است. مهرداد معمارزاده افزود: عوارض آنفلوآنزا بین کودکان در ۲ ماه گذشته افزایش […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگر نیوز، رییس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) اصفهان گفت: عوارض آنفلوآنزا بین کودکان مانند عفونت ریوی، گوش میانی و چشم نگران‌کننده است و مراجعه‌کنندگان زیادی را در این زمینه از ۲ ماه گذشته تاکنون به خود اختصاص داده است.

مهرداد معمارزاده افزود: عوارض آنفلوآنزا بین کودکان در ۲ ماه گذشته افزایش دارد و با وجودی که درخواست تعطیلی مدارس را مطرح کردیم اما با آن موافقت نشد.

وی اظهار داشت: اوائل اوج بیماری آنفلوآنزا ، پاییز امسال روزانه تا حدود ۸۰۰ کودک بیمار به درمانگاه بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان مراجعه می کردند ؛ با وجودی که از همه‌گیری آنفلوآنزا نسبت به ۲ ماه گذشته، مقداری کاسته شده است اما تعداد مراجعان روزانه ما همچنان بالا و بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر است هرچند بیشتر آنها سرپایی درمان می شوند.

وی با تاکید بر اینکه عوارض ناشی از آنفلوآنزا، مشکل ساز شده است، تصریح کرد: مشکل عمده کودکان، گرفتاری ریه و عفونت های ناشی از این بیماری مانند چشم، سینوس و گوش میانی است.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه این عوارض تا حدود یک ماه بیمار را گرفتار می کند، خاطرنشان کرد: در مواردی که عفونت حاد باشد نیاز به عمل جراحی دارد.

وی با بیان اینکه همه ۲۲ تخت آی سی یو و ۱۹۰ تخت بستری بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان برای کودکان بیمار اختصاص یافته است، گفت: ما مراجعه کنندگان زیادی برای بیماری های مختلف و همچنین از استان های دیگر داریم اما در زمان حاضر تعداد قابل توجهی از بیماران ما را کودکان مبتلا به آنفلوآنزا و عوارض ناشی از آن تشکیل می‌دهد.

معمارزاده بیشترین سن گرفتاری به آنفلوآنزا و عوارض آن را دبستان و کمتر از دبستان دانست و توضیح داد: زمانی که کودکان به مدرسه می روند اگر به آنفلوآنزا و عفونت های آن مبتلا شوند این عارضه را به خانه و دیگر اعضای خانواده بویژه کودکان کوچکتر منتقل می کنند و همین موضوع سبب شیوع بیماری می شود.

وی حضور در دورهمی ها، جشن های تولد، مهمانی ها و اماکن عمومی مانند پارک های بازی و فروشگاه های بزرگ را از دیگر بسترهای انتقال این بیماری در بین کودکان عنوان و اضافه کرد: ویروسی که امسال شیوع یافت به راحتی دست از سر کودکان برنمی دارد و حالت رفت و آمدی دارد به این معنی که شدت آن کم و زیاد می شود.

رییس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) اصفهان از خانواده ها خواست تا جای ممکن فرزندان کم سن و سال خود را به اماکن عمومی و مراکز تجمعی نبرند و برای آنها از ماسک استفاده کنند.

وی به کمبود اسپری های تنفسی برای کودکان نیز اشاره و تصریح کرد: ما در بیمارستان اقلامی مانند سِرم و اسپری تنفسی را به هر شکل ممکن، تامین می‌کنیم اما مردم برای خرید آن در سطح شهر با مشکلاتی مواجه هستند.

ایرنا