به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طرح جامع این کلان‌شهر، سال ۱۴۰۲ تهیه خواهد شد، گفت: این طرح با همکاری تمام دستگاه‌ها تهیه می‌شود و امیدواریم برای آینده اصفهان، ملاک تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف مدیریتی شهری باشد. محمد نورصالحی با اشاره به طرح جامع اصفهان اظهار کرد: طرح […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طرح جامع این کلان‌شهر، سال ۱۴۰۲ تهیه خواهد شد، گفت: این طرح با همکاری تمام دستگاه‌ها تهیه می‌شود و امیدواریم برای آینده اصفهان، ملاک تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف مدیریتی شهری باشد.

محمد نورصالحی با اشاره به طرح جامع اصفهان اظهار کرد: طرح جامع هر شهری نقشه راه و برنامه بالادستی است که طرح‌های تفصیلی باید ذیل آن تهیه شود.

وی با اشاره به ۱۰ ساله بودن اعتبار طرح جامع شهرها افزود: پس از سال ۱۳۶۷ که طرح جامع برای اصفهان تهیه شد، دیگر طرح جامعی برای این کلان‌شهر تهیه نشده، البته بازنگری طرح تفصیلی در سال ۹۴ ابلاغ شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سال ۹۷ با پیگیری شورای اسلامی شهر و شهرداری وقت، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین شورای اسلامی شهر، شهرداری اصفهان و اداره کل راه‌وشهرسازی تنظیم شد تا طرح جامع با رویکرد برنامه‌محور برای برنامه‌های آینده شهر اصفهان تهیه شود، تصریح کرد: بر اساس آن تفاهم‌نامه، در سنوات بعد مشاوری انتخاب خواهد شد و فاز نخست طرح جامع که تعریف مهندسی خواسته‌های طرح است با مشارکت شورا و شهرداری و اداره راه‌وشهرسازی تهیه خواهد شد.

نورصالحی با اشاره به اینکه این طرح حدود یک‌سال‌ونیم در مرحله فرایند انتخاب مشاور مانده بود، تصریح کرد: به‌تازگی با محوریت اداره کل راه‌وشهرسازی و پیگیری و تاکید استاندار، شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان مقرر شده است اداره کل راه و شهرسازی تا پایان امسال، مشاوری را با پیش‌نیازهایی که باید در وزارتخانه اتفاق بیفتد و مجوزهایی که باید دریافت شود، انتخاب کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تهیه طرح جامع یک کار حاکمیتی در اختیار وزارت راه و شهرسازی است و به تبع آن در استان‌ها، در حوزه ادارات کل راه‌وشهرسازی قرار دارد، گفت: البته برای تهیه این طرح، شورا و شهرداری نیز همکاری می‌کنند و امیدواریم تا پایان سال جاری فرایند انتخاب مشاور انجام شود و از ابتدای سال آینده فرایند تهیه طرح جامع با همکاری تمام دستگاه‌ها برای اصفهان تهیه شود و برای آینده این کلان‌شهر، ملاک تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری باشد.