به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از انتخاب شعار «سرزمین داستان‌های ناگفته» به‌عنوان برند گردشگری استان اصفهان خبر داد. علیرضا ایزدی در نشست شورای پژوهش این اداره‌کل که با حضور تمامی اعضا با هدف بررسی طرح مطالعات برند گردشگری استان اصفهان که توسط دانشگاه هنر اصفهان در طی یک […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از انتخاب شعار «سرزمین داستان‌های ناگفته» به‌عنوان برند گردشگری استان اصفهان خبر داد.

علیرضا ایزدی در نشست شورای پژوهش این اداره‌کل که با حضور تمامی اعضا با هدف بررسی طرح مطالعات برند گردشگری استان اصفهان که توسط دانشگاه هنر اصفهان در طی یک و نیم سال گذشته تدوین‌ شده بود از شعار «سرزمین داستان‌های ناگفته» به‌عنوان برند گردشگری انتخاب‌شده برای استان اصفهان یاد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان و رئیس شورای پژوهش استان ادامه داد: بی‌تردید انتخاب یک برند مشخص به‌ویژه برای استان پهناور اصفهان که در قلب فلات تمدن ساز مرکزی ایران واقع‌شده کاری است بس سخت و دشوار به‌ویژه اینکه این استان در کنار پیشینه‌های تاریخی، به قدمت بیش از ۱۰هزار سال و سابقه تمدنی نزدیک به هفت هزار سال دارای اقلیمی متنوع در کنار میراث ملموس و ناملموس متنوعی است که حاصل دسترنج نیاکان خداجویمان است.

او افزود: طی این مدت تلاش شد تا با همکاری کارشناسان ارشد اداره‌کل و اساتید و پژوهشگران دانشگاه هنر با در نظر گرفتن جمیع تنوع و تکثر موجود در پهنه استان ضمن انجام مطالعات جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی ۲۸ شهرستان استان برند این استان در قالب هویت‌های بصری و شعاری تدوین شود.

ایزدی تصریح کرد: طی این مطالعات مشخص شد جمعیت بیش از ۲۵ میلیون نفری استان اصفهان، مردمی طناز و میهمان‌نواز و خلاق و هنرمند بوده و جذابیت‌های این استان از تنوع و تکثر گوناگونی برخوردار است، لذا با توجه به انجام برخی مطالعات در خصوص برند گردشگری شهر اصفهان که طی سال‌های گذشته انتخاب‌شده، شعار اصفهان، سرزمین داستان‌های ناگفته برای توسعه گردشگری استان پهناور اصفهان با بیش از ۱۰۷هزار کیلومترمربع وسعت، ۲۸ شهرستان، ۸۰۰ دهستان و نزدیک به ۲هزار روستا به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور انتخاب شد.

رئیس شورای پژوهش استان تأکید کرد: در شورای پژوهش اداره‌کل که متشکل از کارشناسان ارشد و زبده این اداره‌کل است، تلاش داریم تا میان این اداره‌کل به‌عنوان یک‌نهاد فرهنگی و تأثیرگذار و دانشگاه به یک فهم مشترک دست‌یابیم