به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت:اجرای طرح های بهینه سازی مصرف انرژی بویژه بهینه سازی موتورخانه های استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ رکورد جدیدی را ثبت نمود. ، ابوالقاسم عسکری با اشاره به برخی از طرح های بهینه سازی مصرف انرژی که سال گذشته اجرا شد، گفت: با بهینه سازی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت:اجرای طرح های بهینه سازی مصرف انرژی بویژه بهینه سازی موتورخانه های استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ رکورد جدیدی را ثبت نمود.

، ابوالقاسم عسکری با اشاره به برخی از طرح های بهینه سازی مصرف انرژی که سال گذشته اجرا شد، گفت: با بهینه سازی بیش از ۸هزار و ۵۲۰ واحد موتور خانه این شرکت موفق به کسب رتبه نخست بهینه سازی موتورخانه های کشور شده است.

وی، با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۰هزار و ۵۰۰ واحد موتورخانه در سطح استان به منظور بهینه سازی، افزود: اجرای این طرح منجر به کاهش قابل توجه مصرف گاز و مبلغ گازبهای مشترکین گردیده است.

این مقام مسئول، استقرار آخرین ویرایش بین الملل سیستم مدیریت انرژی ایزو ۵۰۰۰۱، کسب بالاترین رتبه های مسئولیت های اجتماعی در ارزیابی ملی سال ۱۴۰۱، بهینه سازی۱۲۰۰ فضای آموزشی، ۴۵ بیمارستان و مرکز درمانی و ۱۷ هتل و مرکز گردشگری را از دیگر دستاوردهای شرکت گاز استان اصفهان در راستای بهینه سازی و مدیریت مصرف گاز عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان،فعال بودن بیش از ۳۲۰ پروژه عملیاتی بهینه سازی موتورخانه ها بطور همزمان در آغاز سال ۱۴۰۲ در واحد بهینه سازی مصرف گاز را  قابل توجه دانست وگفت: تاکنون ۲۳ تفاهم نامه با سازمان ها و ارگان هایی نظیر دانشگاه ها، شهرداری اصفهان،صدا وسیما، ادارات کل و مراکز نظامی و انتظامی و… در زمینه ی رعایت اصول ایمنی بهینه سازی و مدیریت مصرف گاز به امضا رسیده است.

عسکری، سال ۱۴۰۱ را سال اجرای طرح های موفق بهینه سازی مصرف انرژی شرکت گاز در استان اصفهان دانست و تصریح کرد: در این سال بزرگترین نیروگاه خورشیدی گاز استان به ظرفیت ۳۰ کیلو وات در ساختمان شهید ربانی و ۱۳ آبگرمکن خورشیدی اجرا شد و در سال جاری نیز ۴ نیروگاه خورشیدی جمعاً به ظرفیت ۱۲۰ کیلو وات و ۱۰ آبگرمکن خورشیدی اجرا خواهد شد.

وی، افزود: باتوجه به سرمای کم سابقه زمستان ۱۴۰۱ اقدامات قابل توجه در زمینه ارتقای فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی نیاز بود که خوشبختانه با استفاده از ظرفیت رسانه های گروهی نظیر صدا و سیما، کمیته فرهنگ شهروندی و فضای مجازی اقدامات موثری انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اینکه تنها راه اصولی برای جبران تراز تولید و مصرف گاز، مدیریت مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی است، ابراز امیدواری کرد: با توسعه طرح های بهینه سازی مصرف انرژی در کشور، فرصت های جدید توسعه صنعت و کشاورزی با مزیت انرژی پاک و پایدار منجر به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی گردیده و این مهم با مشارکت فعال و موثر تمام همکاران و سازمانها و مردم محقق خواهد شد.