به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران با وجود همه مشکلات پیش رو با تمام توان به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت است و طرح نجما در حال اجرا می باشد. مهندس مجید سلطانی در آئین امضاء تفاهم نامه اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبرنوری(نجما) با استاندار آذربایجان غربی […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران با وجود همه مشکلات پیش رو با تمام توان به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت است و طرح نجما در حال اجرا می باشد.

مهندس مجید سلطانی در آئین امضاء تفاهم نامه اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبرنوری(نجما) با استاندار آذربایجان غربی با ارزیابی آخرین وضعیت زیرساخت های مخابرات استان از عملکرد مدیران مخابراتی و همکاری مدیران منطقه ای تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالصی از ۸.۳ درصد در سال ۲۰۱۶ به میزان ۹.۶ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است اظهار کرد: میانگین سرمایه ای که حامیت ها در جهان برای توسعه شبکه فیبرنوری حدود ۴۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با وجود اینکه ارائه خدمات با کیفیت بر بستر فیبرنوری در دیگر کشورها به طور میانگین ۲۵ دلار است اما به دلیل شرایط اقتصادی ایران این میزان در کشور حدود ۳ دلار است.

مهندس سلطانی طرح نجما را طرحی مهندسی و مطالعه شدن عنوان کرد و نسبت به اجرای کامل اهداف آن در آذربایجان غربی و دیگر مناطق کشور تاکید کرد.

وی افزود: اجرای چنین طرح عظیمی در کشور موحب رونق شرکت های تکنولوژی و اشتغال زایی در کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: همچنین برای توسعه شبکه همراه و ایجاد تحول از نسل چهارم به نسل پنجم ضروریست به سمت توسعه فیبر نوری در کشور و استان حرکت کنیم.

مهندس سلطانی با تاکید بر جایگاه ارزشمند نیروی انسانی در این سازمان با انتقاد از برخی اظهار نظرهای سالهای گذشته در خصوص نیروی مازاد انسانی با ارائه آماری از تعداد نیروی انسانی در دیگر شرکت های مخابراتی جهان تاکید کرد که مخابرات به نیروی انسانی کارآمد نیاز دارد.

وی افزود: مخابرات در سود خالص‌اش طی حدود ۱۰ سال گذشته، ۹۳ درصد کاهش داشته است. سهم حقوق و دستمزد مخابرات از درآمد، از ۴۷ درصد سال ۹۶ به ۸۶ درصد در سال جاری رسیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: میزان حقوق پرداختی مخابرات ایران مبلغ کمتر از ۶ هزار یورو در سال است که در مقایسه با سایر اپراتورها تقریبا ناچیز است و نگهداری ذخیره خبره این صنعت را در کشور با چالش مواجه کرده است.

مهندس سلطانی تاکید کرد: با وجود مشکلات عدیده ای که صنعت مخابرات با آن رو به روست اما ما در قالب طرحی جهادی در حال توسعه زیرساخت های فیبرنوری است و امیدواریم دولت محترم نیز با همراهی و همکاری ما را در ارائه خدمات به مردم عزیز همراهی کند.

وی تاکید کرد: شرکت مخابرات ایران با تمام توان به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت است و انشالله با همه توان برنامه های نهضت جهادی توسعه فیبرنوری را عملیاتی خواهد کرد.