به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از انجام عملیات مرمت اضطراری سقف بازار تاریخی نجارهای اصفهان پس از دو روز بارش مداوم باران در ضلع شرقی مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان) خبر داد. علیرضا ایزدی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به بارش‌های شدید دو روز گذشته باران […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از انجام عملیات مرمت اضطراری سقف بازار تاریخی نجارهای اصفهان پس از دو روز بارش مداوم باران در ضلع شرقی مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان) خبر داد.

علیرضا ایزدی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به بارش‌های شدید دو روز گذشته باران و ریزش آب از ناودان‌های طبقه دوم بر روی سقف این بازار تاریخی، بخشی از بندکشی‌های سقف این بازار به دلیل نشست آب دچار آسیب شد، به همین دلیل مرمتگران و گروه امانی این اداره‌کل پس از دریافت گزارش‌های اولیه مبنی بر نشت آب از سقف این بازار در محل مستقر شدند.

وی ادامه داد: نصب لوله‌های موقت ناودان و انتقال و خروج آب به خارج از محدوده به طول بیش از ۲۰۰ متر و همچنین نصب عایق‌های موقت پلاستیکی اقدامات اولیه‌ای بود که ظهر امروز به‌صورت اضطراری انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: مرمتگران در حال حاضر در حال نصب داربست برای مرمت بندکشی‌های یکی از طاق‌های این بازار تاریخی هستند که براثر نشت آب دچار آسیب شده بود.