به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، استاندار اصفهان در پیامی ۱۶ آذر روز دانشجو را موعدی دانست که با نام دانشجو آراسته و متجلی می‌شود. استاندار اصفهان طی پیامی به مناسبت روز دانشجو گفت: دانشجو، نماد درک عمومی جامعه و تصویر واضح ادب و اخلاق همگانی است. بخشی از این پیام آمده است: بدون تردید ۱۶ […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، استاندار اصفهان در پیامی ۱۶ آذر روز دانشجو را موعدی دانست که با نام دانشجو آراسته و متجلی می‌شود.

استاندار اصفهان طی پیامی به مناسبت روز دانشجو گفت: دانشجو، نماد درک عمومی جامعه و تصویر واضح ادب و اخلاق همگانی است.

بخشی از این پیام آمده است:

بدون تردید ۱۶ آذرماه ازجمله ایام ماندگار و تأثیرگذار در سالنامه ایران اسلامی است. این روز تمثیل والایی از مقاومت و ایستادگی دانشجویان فهمیده و غیرتمند در برابر نظام سلطه جهانی، استبداد و استعمار در تمامی عرصه‌ها می‌باشد. ۱۶ آذرماه موعدی است که با نام دانشجو آراسته و متجلی شده است. روزی که در پی یورش عمال جنایتکار نظام ستم شاهی به دانشکده فنی دانشگاه تهران، سه تن دانشجویان به خاک و خون کشیده شدند و تعداد کثیر دیگری مجروح و بازداشت شدند.

دانشجو، نماد درک عمومی جامعه و تصویر واضح ادب و اخلاق همگانی است. دانشجو محور توسعه، پویایی، کمال سیاسی و فرهنگی و رفعت اجتماعی است. دانشجو، طالب علم و مظهر تعقل و نماد متعالی تفکر ژرف، نوآوری خردمندانه و تحول آفرینی اثربخش است. دانشجو، دغدغه اش، دغدغه جامعه و آرمانش پیشرفت و شکوفایی روزافزون کشور است.

دانشجو، با حضور پرصلابت و متعهدانه خویش در راستای تحقق آرمان‌های مترقی و متعالی این کشور، زمینه را برای تحقق هرچه مؤثرتر حکومت جهانی حضرت ولیعصر (عج) مستعد و مهیا می‌نماید.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ساحت مقدس علم و اندیشه، فرارسیدن روز دانشجو و تقارن این ایام را با هفته پژوهش و فناوری در سال مزین به عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین»، به همه تلاشگران خدوم عرصه علم، اندیشه و پژوهش به ویژه به دانشجویان فهیم و دانشگاهیان پرتلاش تبریک و تهنیت عرض نموده و از پروردگار متعال برای این سرمایه‌های گران سنگ و دیگر خادمان جبهه معرفت و حکمت توفیق تعالی، پیشرفت و سعادتمندی روز افزون را مسئلت می‌نمایم.