به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان حفر ۵۰ حلقه چاه جذبی در منطقه ده شهرداری اصفهان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد. داود بحیرایی با اشاره به تلاش برای کمک به آبخوان اصفهان در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: این شهرداری به منظور پیشگیری از آب ماندگی  و به […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان حفر ۵۰ حلقه چاه جذبی در منطقه ده شهرداری اصفهان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

داود بحیرایی با اشاره به تلاش برای کمک به آبخوان اصفهان در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: این شهرداری به منظور پیشگیری از آب ماندگی  و به هدر رفتن آب هنگام بارش ها و درنتیجه تردد راحت تر خودروها و شهروندان و تغذیه آبخوان اصفهان در سال جاری تاکنون ۵۰ حلقه چاه جذبی در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان حفر کرده است.

وی افزود: منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تا پایان امسال ۱۲۰ حلقه چاه جذبی به عمق ۳ تا ۷ متر برای تکمیل شبکه جمع آوری روان آب ها و هدایت به سفره های زیر زمینی حفر خواهد کرد.

بحیرایی اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح را ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: آب ناودان ها و روان آب ها وارد چاه های جذبی می شود و ضمن خلاصی از دست آبگرفتگی،  سفره‌های زیرزمینی نیز تقویت می شود .

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد :  در شهر اصفهان احداث چاهای جذبی و هدایت آبهای سطحی حاصل از نزولات آسمانی امری اجتناب ناپذیر و بسیار مفید است که  آبخوان اصفهان نیز از آن تغذیه خواهد کرد به همین دلیل در منطقه ده به‌این بحث مهم  توجه ویژه شده است .

گفتنی است؛ چاه جذبی به چاهی گفته می‌شود که روان آب ها درون آن ریخته می‌شود و سپس درون زمین جذب می‌شود.

چاه جذبی نوعی از چاه می باشد که با استفاده از قدرت جذب خاک کار می‌کند و معمولا به این صورت است که در زمین هایی که قابلیت جذب آب دارند حفر می‌شود و آب های حاصل از بارندگی به آن هدایت می شود و هر چه خاک جذب آب قوی تری داشته باشد کارکرد چاه بهتر است و روان آبها به سفره های زیر زمینی هدایت می شود.