به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،بمناسبت شب یلدا و قرار گرفتن در آستانه سال نو میلادی، دانشگاه مراسم جشنی را ویژه دانشجویان بین الملل در مرکزتوسعه آموزش بین الملل دانشگاه برگزار نمود. جشن شب یلدا ویژه دانشجویان بین الملل با حضورمعاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین توسعه مدیریت و منابع، دانشجویی فرهنگی، مدیر، […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،بمناسبت شب یلدا و قرار گرفتن در آستانه سال نو میلادی، دانشگاه مراسم جشنی را ویژه دانشجویان بین الملل در مرکزتوسعه آموزش بین الملل دانشگاه برگزار نمود.

جشن شب یلدا ویژه دانشجویان بین الملل با حضورمعاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین توسعه مدیریت و منابع، دانشجویی فرهنگی، مدیر، معاونین و کارشناسان مرکز توسعه آموزش بین الملل و همچنین جمعی از دانشجویان بین الملل از کشورهای هند، پاکستان، لبنان و عراق برگزار شد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه بیان کرد: فرهنگ هر کشوری مملو از وقایع، اتفاقات و روزهای خاصی ست که ملت ها برای آن ارزش قائل هستند، همانطور که در آداب و رسوم ایرانیان، ایام نوروز و شب یلدا بصورت آیین خاصی همه ساله برگزار می شود.

کرباسی خاطر نشان کرد: شب یلدا در آخرین روز پاییز و آغاز فصل زمستان با تفاوت یک دقیقه ای در بلندترین شب نسبت به شب های قبلش، دلالت بر غلبه و پیروزی نور و روشنایی بر تاریکی دارد و اینگونه تفاسیر و برداشت ها از آیین های ملی به یک سرزمین و مردم آن هویت می بخشد.

وی در پایان سخنان خوداظهار امیدواری نمود: تمامی دانشجویان عزیز از کشورهای بزرگ همچون هند، پاکستان، عراق، سوریه و لبنان در طول تحصیل خود با آداب و رسوم ملی بیشتر اشنا شوند و روز ها و خاطرات خوشی را در کنار تحصیل در دانشگاه بزرگ علوم پزشکی اصفهان تجربه نمایند.

همچنین دکتر امینی رییس توسعه آموزش بین الملل دانشگاه با تبریک سال نو و آرزوی موفقیت و سلامتی سخنان خود را آغاز نمود و  به دانشجویان و حضور موفقشان در المپیاد ورزشی دانشجویان بین الملل، تبریک گفت.

وی در ادامه با اشاره به لزوم یافتن فرصت ها جهت معرفی فرهنگ های مختلف، در مورد برگزاری جشنواره غذا و حضور فعال دانشجویان در این جشنواره، توضیحاتی را بیان کرد.

شایان ذکر است؛ در پایان مراسم، جشنواره ای از غذاهای سنتی ملل مختلف برپا گردید که با استقبال شرکت کنندگان روبرو شد.