به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، پلیس اسلامی که به برکت انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ تشکیل شد، با پلیس قبل از انقلاب تفاوت های بسیاری داشت و تفاوت اساسی آن هم در مردمی بودن و پیروی از دستورات دینی بود که با دارا بودن همین ویژگی ها توانست در طول ۴۴ سال از […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، پلیس اسلامی که به برکت انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ تشکیل شد، با پلیس قبل از انقلاب تفاوت های بسیاری داشت و تفاوت اساسی آن هم در مردمی بودن و پیروی از دستورات دینی بود که با دارا بودن همین ویژگی ها توانست در طول ۴۴ سال از عمر انقلاب امنیت وصف ناپذیری را به مردم ایران هدیه کند.

در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضمن تبریک این ایام توجه شما را به یک نکته اساسی جلب می کنم و آن شکل گیری مولودی به نام پلس اسلامی در انقلاب ۵۷ است که با نیروی پلیس قبل از انقلاب تفاوت بسیار داشت و تفاوت اساسی آن هم در مردمی بودن و پیروی از دستورات دینی بود.

پلیس پس از انقلاب به دلیل دارا بودن همین ویژگی ها بحران های بزرگی از کودتای نوژه، درگیری های مسلحانه منافقان، ایجاد تفرقه و فتنه در کردستان، خوزستان، آذربایجان و شمال کشور ، جنگ ۸ ساله، فتنه های ۷۸، ۸۸ و … تحریم های ظالمانه و صدها توطئه و دسیسه دیگر را پشت سر گذاشت اما ثابت قدم ایستاد و نگذاشت خللی به نظام و امنیت و آرامش مردم وارد شود، در حالی که تمام نیروهای نظامی و انتظامی قبل از انقلاب با همه تجهیزات و امکانات نتوانستند رژیم را در برابر اعتراضات مردمی حفظ کنند.

پلیس پس از انقلاب به دلیل داشتن روحیه انقلابی و مردمی بودن از صحنه های بزرگی که هر کدام از این صحنه ها ممکن بود نظام را به خطر بیاندازد به سادگی عبور کرد. به طوری که ما در هیچ کدام از صحنه های بحرانی از ارتش استفاده نکردیم و تنها از نیروهای پلیس و کنترل انتظامی بهره جستیم. در حالی که این بحران ها چه بسا بیشتر ازاعتراضات مردمی پیش از انقلاب بود که به شورش های مسلحانه ضد انقلاب ها به صورت همزمان در سه استان کشور در اوایل پایه گذاری جمهوری اسلامی به عنوان نمونه ای از این بحران ها می توان اشاره کرد.

در اینجا به این نتیجه می رسیم که عده و عُده ، تجهیزات و حمایت ابرقدرت ها و دولت های غربی هیچ کدام در حفظ نظام ها و حکومت ها کارساز نیستند زیرا در نظام اسلامی خود می بینیم که در ابتدای تاسیس انقلاب اسلامی نه دولت های غربی از ما حمایت کردند، نه تجهیزات نظامی فراوانی داشتیم و نه از وجود افسران ارشد و کار کشته داخلی و خارجی بهره مند بودیم بلکه فقط و فقط با اتکاء به خداوند و حمایت مردم کشور توانستیم نظام نوپای خود را حفظ کرده و و امروز از برکت خون شهدا و تکیه بر خودباوری چهل و چهارمین سال پیروزی خود بر نظام وابسته خارجی را جشن می گیریم.

امروز فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حافظ، جان و مال و ناموس مردم است و یکی از امین ترین نهادها در نظر مردم ومسئولان به شمار می آید. زیرا افرادی که در این نیرو مشغول به کار هستند به شغل خود به عنوان یک جایگاهی برای کسب درآمد نگاه نمی کنند بلکه این جایگاه را به عنوان فرصتی گرانبها برای خدمت کردن به مردم می دانند.

امروز در پلیس جمهوری اسلامی ایران به موقع نماز خواندن، تلاوت قرآن کریم، عمل به دستورات دینی، احترام به زیردست، به موقع سر کار آمدن، احترام به مردم ، شرکت در مراسم های مذهبی و یاواره های شهدا، ارزش محسوب می شود.

از همه مهمتر آن چیزی که پلیس پس از انقلاب را از پلیس دیگر کشورها و پلیس قبل از انقلاب متمایز می کند مردمی بودن است و همین مردمی بودن است که باعث شده تا مردم همیشه و در تمام ماموریت ها پشتیبانی کرده و در تمام صحنه ها و بحران ها به یاری این نیروها بشتابند.

اکنون ۴۴سال از عمر انقلاب می گذرد و در تمام این سال ها مردم هوشیار و با شعور ایران همواره به ندای رهبر خود لبیک گفته و در صحنه هایی چون جنگ، انتخابات ، راهپیمایی ها و …حضور یافته و با حضور حماسی خود مانع از دست اندازی ها و تجاوز ات دشمن شدند و حقیقتاً امنیتی که امروز در جای جای این میهن وجود دارد حاصل فداکاری ها و از خودگذشتگی های مردم در حفظ و حراست از نظام اسلامی از ابتدای تاسیس تا کنون است.

امروز دشمنان انقلاب اسلامی هرچند که دست از دشمنی خود بر نداشته اند اما از مواجهه رودر رو با ملت ایران ناامید شده و با راه انداختن جنگ نرم، جنگ شناختی و ترکیبی تضعیف روحیه انقلابی جوانان ما را هدف گرفته اند غافل از اینکه جوانان بصیر و هوشیار این مرز و بوم فرزندان همان خمینی کبیر هستند که اول انقلاب جان خود را نثار کردند و امروز هم در راه اعتلای میهن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد. آنان با مردم و مسئولان نظام هم پیمان شده اند تا زمان برافراشته شدن پرچم عدالت و برچیده شدن ظلم و فساد در جهان از پای ننشینند و قطعاً با اقتدار تمام دشمن را در این جنگ نیز مایوس خواهند کرد.

بدون شک موفقیت های چشمگیری که در ۴۴ سال از عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاصل شده نتیجه مردمی بودن و ارتباط صمیمانه مردم و مسئولان با هم بوده است و اگر مشارکت و حضور حماسی مردم در صحنه های مختلف نبود، رسیدن به جایگاه رفیع در منطقه و جهان و امنیت و آرامش حاکم در شهرها و روستاها دور از ذهن می نمود. پس برماست که برای حفظ و ارتقای جایگاه خود همواره به توصیه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص حفظ وحدت کلمه و پشتیبانی از ولی فقیه توجه نماییم و مطمئن باشیم که خداوند متعال ما را در استمرار این راه به سوی قله های شرافت و سربلندی یار و مددکار خواهد بود.

تهیه و تنظیم: سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان