به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته در بیشتر مناطق کشور خبر داد. کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی کشور برای امروز و روزهای آینده را تشریح کرد و گفت: امروز و فردا در مناطقی از استان‌های واقع در غرب و شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز،کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی کشور برای امروز و روزهای آینده را تشریح کرد و گفت: امروز و فردا در مناطقی از استان‌های واقع در غرب و شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی ورود سامانه بارشی و بارش باران و برف به ویژه در مناطق سردسیر و مرتفع را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز پنجشنبه نیز همین شرایط جوی برای جنوب غرب و غرب کشور پیش بینی می‌شود،‌ افزود: مناطقی از جنوب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی هم بارش خواهند داشت و بارش‌ها در مناطقی از استان‌های جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود.

رفیعی گفت: روز جمعه در مناطقی ار شمال غرب و روز شنبه هم در استان‌های واقع در زاگرس و البرز مرکزی بارش‌ها ادامه دارد.

وی افزود: امروز انتظار داریم از میزان غلطت آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور کاسته شود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را کمی ابری همراه با غبار محلی دانست و گفت: بیشینه دمای امروز تهران ۱۱ درجه خواهد بود و کمینه دما نیز در مهرآباد به ۶ درجه بالای صفر رسید.

رفیعی با اشاره به افزایش نسبی دما برای پایتخت طی امروز و روزهای آتی،‌ گفت: پیش‌بینی می‌شود کمینه دمای تهران فردا به ۷ درجه بالای صفر برسد.

وی ادامه داد: آسمان تهران فردا ابری تا نیمه ابری و همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود، در برخی ساعات نیز بارش‌های خفیف خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: از نظر شرایط دمایی امروز سردترین مرکز استان بجنورد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر و پس از آن زاهدان با ۴ درجه زیر صفر و کرمان با ۳ درجه زیر صفر بود.

به گفته رفیعی سردترین نقطه امروز صبح سربیشه در استان خراسان جنوبی با کمینه ۱۰ درجه زیر صفر ثبت شده است و دیزین استان البرز نیز به ۹ درجه زیر صفر رسید.

وی گرم‌ترین نقطه کشور را بندرعباس با ۲۸ درجه و اهواز با ۲۴ درجه بالای صفر اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی امروز مناطق جنوبی آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، شمال ایلام، ارتفاعات تهران، قزوین و البرز با بارش باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقتی همراه می‌شود.

رفیعی ادامه داد: در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود و این مناطق با مه هم همراه خواهد بود که لغرندگی و احتمال کاهش دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در مناطق و گذرگاه‌های کوهستانی وجود دارد.

وی گفت: احتمال آب گرفتگی معابر به صورت محدود، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال افت فشار گاز و اختلال در عملیات عمرانی نیز پیش‌بینی شده است.