به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، دبیر ستاد حقوق بشر در بازدید از زندان اوین گفت: درگیری و آتش سوزی صرفاً از سوی زندانیان بند مخصوص سرقت و جرائم خشن و در کارگاه خیاطی همین بند روی داده و به بندهای دیگر سرایت نکرده است. کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، دبیر ستاد حقوق بشر در بازدید از زندان اوین گفت: درگیری و آتش سوزی صرفاً از سوی زندانیان بند مخصوص سرقت و جرائم خشن و در کارگاه خیاطی همین بند روی داده و به بندهای دیگر سرایت نکرده است.

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، امروز با بازدید از بخش‌های مختلف زندان اوین و گفتگو با رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، در جریان وضعیت زندانیان قرار گرفت.

غریب‌آبادی پس از بازدید اعلام کرد: درگیری و آتش سوزی صرفاً از سوی زندانیان بند مخصوص سرقت و جرائم خشن و در کارگاه خیاطی همین بند روی داده و به بندهای دیگر سرایت نکرده است.

وی افزود: آرامش در زندان اوین برقرار شده و بلافاصله امکان تماس تلفنی تمامی زندانیان، شامل زندانیان بند سرقت، با خانواده هایشان فراهم گردید و مصدومین این درگیری نیز رسیدگی‌های لازم پزشکی دریافت کردند.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین تاکید کرد: سلامتی، ایمنی و امنیت زندانیان در درجه بالای اهمیت برای سازمان زندان‌ها قرار دارد.

غریب‌آبادی خاطر نشان کرد: مقامات زندان اطمینان خاطر داده‌اند که هیچ یک از حقوق زندانیان متوقف نمی‌شود.