مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از اهدای ۲۵۰۰ سری جهیزیه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته دراصفهان خبرداد. به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، کریم زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تاکنون حدود ۲۵۰۰ سری جهیزیه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته اهدا شده است و هیچ خانواده پشت نوبتی نیز برای دریافت جهیزیه  در استان  […]

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از اهدای ۲۵۰۰ سری جهیزیه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته دراصفهان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، کریم زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تاکنون حدود ۲۵۰۰ سری جهیزیه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته اهدا شده است و هیچ خانواده پشت نوبتی نیز برای دریافت جهیزیه  در استان  نداریم.

وی گفت: علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی در کشور، کمک های مردمی به کمیته امداد بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است که نشان از اعتماد و دغدغه‌مندی شهروندان برای کمک به نیازمندان است.

زارع با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی است، بیان داشت: اگر نقطه قوتی در عملکرد این سازمان است ناشی از اتکاء آن به توان و مشارکت مردمی در گره‌گشایی از کار مددجویان و نیازمندان می باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: کمیته امداد تولیدکننده فقر نیست و فقر درپی عوامل متعددی از جمله تورم و تحریم‌ها در جامعه  بوجود می آید و در این راستا کمیته امداد در تلاش است تا با کمک کردم، تبعات ناشی از فقر را در جامعه کاهش دهد.

زارع با اشاره باینکه کمیته امداد در دو سطح به افراد نیازمند خدمت می‌کند، افزود: در سطح اول رفع نیازهای فوری و ضروری خانواده‌ها می باشد که کمیته امداد کمک‌هایی در زمینه رفع نیازهای معیشتی به خانواده‌های مددجویان ارائه می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: در سطح دوم که دغدغه اصلی و سیاست ما در کمیته است، توانمندسازی خانواده‌ها می باشد که به هر علت درگیر مشکلات شده و لازم است که دوباره احیا و به چرخه زندگی معمولی بازگردند.

این مقام مسئول با اشاره باینکه کمیته امداد دارای بیش از ۱۲۰ سرفصل خدمت است، گفت: در سطح معیشتی و رفع نیازهای حمایتی، مستمری به صورت حداقلی برای رفع نیازهای ضروری به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت می گردد.

زارع ادامه داد: همچنین خدماتی در حوزه بهداشت و درمان، مسکن و اجاره و رهن، تأمین لوازم ضروری برای خانواده‌ها، تأمین جهیزیه برای نوعروسان خانواده‌های کمیته امداد و ارائه خدمات حقوقی و پرداخت انواع وام‌های قرض‌ الحسنه به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.

وی در ارتباط با اشتغال  خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد توضیح داد: درحال‌حاضر یکی از مؤثرترین دستگاه‌ها در حوزه اشتغال افراد به ویژه اشتغال‌های خرد و خانگی در کشور کمیته امداد است که حدود ۴۰ درصد از مشاغل را در کشور ایجاد می کند.

زارع با بیان اینکه در سال جاری با رشد سه برابری اعتبارات با مجموع ۱,۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روبه‌رو بودیم ، گفت: با تلاش های انجام شده بیش از ۹۲ درصد از اهداف در این زمینه محقق شده و بیش از ۲۵ هزار فرصت شغلی در سامانه‌های مربوطه ثبت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بیان داشت: در مجموع بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز و بیش از سه هزار دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد در استان داریم و همچنین ۵۰۰ نخبه در زمینه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و ورزشی داریم.

این مقام مسئول در ارتباط با دیگر اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد گفت: تاکنون حدود ۲۵۰۰ سری جهیزیه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته اهدا شده است و هیچ خانواده پشت نوبتی نیز برای دریافت جهیزیه  در استان  نداریم.

زارع با بیان اینکه در تلاش برای کمک به ترویج ازدواج آسان و تأمین اقلام اساسی برای خانواده‌های تحت پوشش هستیم ، افزود: جهیزیه اهدایی به نوعروسان کمیته  شامل پنج قلم اساسی از جمله لباس‌شویی، تلویزیون، یخچال، جاروبرقی و اجاق گاز می باشد.

وی در خصوص تسهیلات به مددجویان بیان کرد: در حال حاضر۱۲۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در استان هستند که در راستای کمک به تأمین هزینه‌های اجاره مددجویان طی سال جاری ۱۶ هزار و ۶۰۰ فقره وام به ارزش بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت:همزمان با سراسر کشور در آئین واگذاری واحدهای مسکونی در هفته آینده ۷۰۰ واحد مسکونی در استان اصفهان به خانواده های نیازمند تحویل داده می شود.

زارع با بیان اینکه بیش از ۶هزار بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان هستند، بیان داشت: در سال جاری در قالب فرانشیز به بیش از ۷۰ هزار نفر با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

این مقام مسئول در خصوص تأمین تجهیزات پزشکی افزود: بیش از ۵ هزار قلم مانند واکر و ویلچر با اعتبار بالغ بر پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، تهیه شده و به خانواده‌ها تحویل داده شده است.

وی در خصوص طرح اکرام ایتام نیز توضیح داد: بیش از ۱۰۲ هزار  حامی در استان داریم که حدود ۳۰ هزار فرزند نیازمند را همراهی و مساعدت می کنند و همچنین بیش از ۵۱۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان اصفهان برای کمک به نیازمندانی که خود این مراکز شناسایی می کنند، فعالیت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در پایان با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در راستای ترویج فرهنگ خیر و احسان در استان گفت: روز چهاردهم اسفند همزمان با سالگرد تأسیس کمیته امداد، زنگ نیکوکاری در مدارس سطح استان نواخته می‌شود و هجدهم اسفندماه نیز در سطح شهراصفهان پایگاه های نیکوکاری برپا می شود.