به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به یزد طرح انتقال آب از خلیج فارس آغاز شد، گفت: اگر این طرح برای صنایع است اسم این طرح را انتقال آب به فلات مرکزی ایران نگذارند چون نامی فریبنده است. محمد نورصالحی در نطق پیش از […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به یزد طرح انتقال آب از خلیج فارس آغاز شد، گفت: اگر این طرح برای صنایع است اسم این طرح را انتقال آب به فلات مرکزی ایران نگذارند چون نامی فریبنده است.

محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز گرامیداشت مقام زن و مادر اظهار کرد: از همه کسانی که برنامه‌ریزی و تلاش کرده و طبق آنچه در جلسه هفته گذشته مصوب شد، در روزهای پنجشنبه و جمعه فضای نشاط، تفریح و سرگرمی را برای مادران و همسران اصفهانی تحت عنوان رویداد «میهمان مامان» اجرا کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: خانواده‌ها استقبال خوبی از این برنامه به عمل آوردند. این اتفاق نشان داد چقدر به فضای مناسب برای حضور خانواده‌ها و تفریح سالم نیاز داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شرکت توسعه سیاحتی سپاهان برنامه‌های متنوعی را برای سال آینده ارائه کرده و قرار است از نظر بودجه دست آن‌ها بسته نباشد، برنامه‌ها مورد تایید قرار گرفت و تاکید کردیم برنامه‌های کوتاه مدت اگر تا شهریور ۱۴۰۲ به نتیجه برسد از هم اکنون اقدامات زمینه‌ای لازم برای آن‌ها انجام شود تا طیفی از مجموعه برنامه‌ها را برای روز مادر سال آینده و دیگر مناسبت‌ها داشته باشیم.

وی افزود: مناسبت‌های خوبی در پیش داریم از جمله دهه فجر که پیشنهاد می‌کنم از هم اکنون برنامه ریزی شود تا کار به صورت عجله‌ای انجام نشود. برخی خانواده‌ها به صورت ویژه دعوت شوند چون ممکن است در طول سال نتوانند از این فضاها استفاده کنند.

نورصالحی با بیان اینکه جمع بندی بودجه ۱۴۰۲ انجام شده و امروز ارائه می‌شود، گفت: تلاش‌های زیادی برای تدوین بودجه انجام شده است.

وی افزود: جلسه امروز را با استفاده از لباس گرم و بدون روشن کردن دستگاه گرمایشی برگزار می‌کنیم تا تاکیدی باشد بر صرفه جویی مصرف انرژی، تا هم وطنان ما در نقاط سردسیر دچار قطعی گاز نباشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که یک کار کاملا مردمی و خودجوش را برای انتقال صنایع آلاینده از حریم شهر به شعاع مناسب حمایت کنیم. خواهش من از همه گروه‌های مردمی و فعالین محیط زیست این است که به این ندا لبیک بگویند.

وی با اشاره به جلسات کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری در این خصوص گفت: موارد حقوقی در حال بررسی است تا جایی که لازم است شهرداری و شورا ورود پیدا کنند.

نورصالحی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به یزد طرح انتقال آب از خلیج فارس آغاز شد، گفت: اگر این طرح برای صنایع است اسم این طرح را انتقال آب به فلات مرکزی ایران نگذارند چون نامی فریبنده است. شهری مانند اصفهان که حقابه‌دارانش مشخص هستند و آب از آن‌ها دریغ شده اما اینگونه تصور می‌شود که آب تامین می‌شود.

وی افزود: براساس این طرح، تأمین آب برای صنایع منطقه موردنظر صورت می‌گیرد. پروژه‌هایی که برای فلات مرکزی ایران تامین آب می‌کند مشخص هستند، در سال‌های گذشته ردیف بودجه داشته‌اند و با سوء تدبیر وزارت نیرو در دولت‌های گذشته و کنونی روی زمین مانده و انجام نمی‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه انتقال آب به یزد قرار بوده که از کوهرنگ ۳ باشد که بعد به اشتباه از زاینده‌رود صورت گرفت، گفت: در رابطه با حل همه مشکلات از جمله آب، هوا، فرونشست، همدلی و هم افزایی و همفکری همه مسئولان و نخبگان و دلسوزان شهر لازم است که امیدواریم این اتفاق رخ بدهد.