به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، فدراسیون فوتبال نسبت به استفاده از عنوانی مجعول برای رقابت‌های کشورهای عرب به فیفا اعتراض خواهد کرد. فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد: در پی استفاده از واژه‌ای مجعول به جای عنوان تاریخی خلیج همیشه فارس در رقابت‌های جام ملت‌های کشورهای عربی، فدراسیون فوتبال ضمن تاکید بر مفاهیم عمیق خلیج فارس، […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، فدراسیون فوتبال نسبت به استفاده از عنوانی مجعول برای رقابت‌های کشورهای عرب به فیفا اعتراض خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد: در پی استفاده از واژه‌ای مجعول به جای عنوان تاریخی خلیج همیشه فارس در رقابت‌های جام ملت‌های کشورهای عربی، فدراسیون فوتبال ضمن تاکید بر مفاهیم عمیق خلیج فارس، این عنوان برجای مانده از کهن ترین منابع تاریخی، اعتراض رسمی جامعه فوتبال و ملت ایران را به این موضوع به فدراسیون جهانی فوتبال ابراز می دارد.

روشن است که خلیج فارس، نامی اصیل و تاریخی است که از سالیان دور و به صورت مستمر در همه زبان‌ها و ادبیات جهانی استفاده شده‌ و در اطلس‌های دربردارنده نقشه‌های کهن و نقشه‌های تاریخی هم به صورت کامل با این عنوان از آن یاد شده است.

بر این اساس، سوابق متقن و استوار اسناد مربوطه جهت تصحیح روندهای ناصواب خلاف عرف بین‌المللی در سال‌های آتی، توسط فدراسیون فوتبال ایران به فیفا ارسال خواهد شد.