به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رییس کل دادگستری استان اصفهان از آزادی ۹۸۶ نفر از محکومین و متهمین زندانی در پی صدور فرمان عفو گسترده مقام معظم رهبری خبرداد. حجت الاسلام‌والمسلمین جعفری در خصوص آمار آزاد شدگان در جریان این عفو گسترده اظهار داشت: در مرحله اول اجرای این طرح مبارک ۹۸۶ نفر از محکومین […]

به گزارش پایگاه خبری پیداگرنیوز، رییس کل دادگستری استان اصفهان از آزادی ۹۸۶ نفر از محکومین و متهمین زندانی در پی صدور فرمان عفو گسترده مقام معظم رهبری خبرداد.

حجت الاسلام‌والمسلمین جعفری در خصوص آمار آزاد شدگان در جریان این عفو گسترده اظهار داشت: در مرحله اول اجرای این طرح مبارک ۹۸۶ نفر از محکومین و متهمین زندانی از زندان آزاد خواهند شد.

وی تعداد مشمولینی که در قالب این طرح از زندان آزاد خواهند شد را بیش از این عدد عنوان کرد و افزود: در کارگروهی که با حضور نماینده رییس کل دادگستری استان، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رییس سازمان زندان‌های استان به صورت روزانه تشکیل می‌شود شرایط آزادی دیگر زندانیان مشمول این طرح، بررسی و نسبت به آزادی مشمولین اقدام خواهد شد.

جعفری در تشریح دستورالعمل ابلاغی از سوی رییس محترم قوه قضاییه که بر اساس آن تعداد قابل توجهی از زندانیان به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت؛ گفت: بر اساس این دستورالعمل دو دسته از زندانیان مورد عفو قرار خواهند گرفت دسته اول متهمین و محکومین حوادث و اغتشاشات اخیر و دسته دوم محکومین و متهمین جرائم عمومی هستند.

وی افزود: از جمع دستگیر شدگان حوادث اخیر به جز افرادی که پیش از این با اخذ تعهد در مراجع انتظامی و معرفی کفیل یا وثیقه از زندان آزاد شده بودند و همچنین افرادی که در اغتشاشات اقدام به انجام قتل، تحریق، تخریب کرده بودند و کسانی که دارای شاکی خصوصی هستند و به واسطه مدیریت نیروهای قضایی، انتظامی و امنیتی در اغتشاشات تعداد این افراد بسیار کم است بقیه متهمان و محکومان مورد عفو قرار خواهند گرفت.

عالی‌ترین مقام قوه قضاییه در استان اصفهان تعداد متهمین و محکومین اغتشاشات که مورد عفو قرار خواهند گرفت را ۱۹۴ نفر و تعداد دسته دوم که متهمان و محکومان جرائم عمومی بودند را ۷۹۲ نفر اعلام کرد.